Wtorek, 24.10.2017

fbinstalktw

Autorytet Roku 2018

ab 2018 1000x420

O Projekcie Autorytet Roku

Patrząc na historię rozwoju społecznego i gospodarczego oraz na współczesność zauważymy, że w każdej dziedzinie potrzebujemy wybitnych jednostek, które zgodnie z oczekiwaniami społecznymi mają wyznaczać trendy, krzewić w ludziach aktywność i pokazywać jak korzystać z synergii, jaką daje współpraca.

Czy w biznesie lub działalności około biznesowej można być autorytetem? Tak, ponieważ środowisko biznesowe, podobnie jak pozostałe dziedziny życia społecznego, mają wspólne cechy. Nasza rodzima gospodarka, będąca w fazie rozwoju, niewątpliwie potrzebuje pozytywnych przykładów ludzi i przedsiębiorstw, którzy osiągają sukces w sprawnym zarządzaniu i współdziałaniu w środowisku biznesowym, jak i społecznym. Szczególnie dziś, kiedy media donoszą o kolejnych negatywnych przykładach prowadzenia biznesu oraz instytucji około biznesowych, kolejnych problemach firm czy instytucji z zatrudnieniem – wielu z nas potrzebuje informacji, że wśród nas są Autorytety, które warto naśladować. Potrzebujemy takich wzorów ludzi, przedsiębiorstw i instytucji, które tworzą gospodarkę, wdrażają nowe rozwiązania i teraz mogą być wzorem dla wszystkich tych, którzy marzą, by stać się kolejnymi polskimi Autorytetami.

O ile teoretycznie założyć firmę, stowarzyszenie czy inną instytucję może każdy, to praktycznie nie każdy może stać się Autorytetem. Prawdziwy Autorytet Roku to firma lub jednostka, której działania przynoszą pozytywne rezultaty, za którą idzie całokształt dokonań biznesowych i społecznie odpowiedzialnych.

O byciu firmą czy instytucją godną naśladowania nie decyduje tylko jej wynik finansowy. Ograniczenie tylko do tego kryterium jest zbyt dużym uproszczeniem i uogólnieniem. Dziś, każdy wie, że pozytywny i satysfakcjonujący wynik finansowy jest wypadkową kilku istotnych czynników, do których zaliczamy między innymi:

  • zarządzanie zasobami ludzkimi oraz wspieranie rozwoju kadr;
  • prowadzenie polityki uwzględniającej społeczną odpowiedzialność;
  • zarządzanie komunikacją między przedsiębiorstwem/instytucją, a jego bezpośrednim i pośrednim otoczeniem;
  • dobrze zorganizowana współpraca z kontrahentami i klientami;
  • zarządzanie swoimi produktami lub usługami tak aby klient bądź kontrahent otrzymywał o nich pełną wiedzę,
  • współpraca z instytucjami otoczenia biznesu.

Cechą wyróżniająca Autorytet jest, poza finansami, zapał do tworzenia nowych rzeczy, aktywność w sferze około biznesowej, kształcenie nowych pokoleń poprzez swoją historię. Autorytet posiada umiejętność dzielenia się swoim doświadczeniem i pasją z innymi. Niestety w Polsce wciąż widoczny jest trend do izolacji środowiska gospodarczego. Szczególnie widoczne jest to, gdy mówimy o tak zwanych dużych graczach rynkowych. Pozostają oni w cieniu, sporadycznie angażując się w życie samorządowe. Jednak nie możemy tu nie wspomnieć o udziale kapitału prywatnego między innymi w akcjach charytatywnych, działaniach na rzecz środowisk lokalnych. Jednak to nie oni w życiu publicznym podejmują szersze działania, tylko politycy. To politycy mówią o biznesie czy nauce. To odsunięcie się w cień polityki można tłumaczyć zaangażowaniem nie w rozwój gospodarki ogólnej, ale chęcią przetrwania na konkurencyjnym, wymagającym i dynamicznie zmieniającym się rynku. Gdy spojrzymy na regiony, gdzie biznes współpracuje z nauką, samorządami – tam widzimy aktywność podmiotów gospodarczych, ich rozwój, współpraca jaka powstaje między instytucjami jest trwalsza, obejmuje więcej podmiotów i przynosi wymierne korzyści współpracującym.

Co w przypadku, jeśli nie ma Autorytetu? Brak Autorytetu to rozproszenie gospodarcze. Przedsiębiorcy czy działacze działają wtedy w odosobnieniu, ich skłonność do zrzeszania się jest niewielka, a procent kooperujących podmiotów również jest minimalny. Wszystko to skutkuje ich słabością, brakiem reprezentacji interesów wobec władz krajowych, samorządowych, czy organizacji pracowniczych.

Celem naszego projektu Autorytety Roku jest wyłonienie tych firm, spółek, czy instytucji, które są godne naśladowania, współpracują z otoczeniem i nie boją się oceny zarówno instytucji państwowych, jak i swojego otoczenia.

Przebieg Certyfikacji

ab 1000x420 2

Krok 1

Nominacja – w czasie tego procesu każda zainteresowana Instytucja jest zobowiązana do wypełnienia ankiety oraz promocyjnej prezentacji na łamach jednego z nośników organizatora.

Krok 2

Audyt środowiskowy – po publikacji informacji o Instytucji następuje etap gromadzenia danych o niej w środowisku lokalnym.

Krok 3

Ocena Kapituły – w czasie obrad zostaną wyłonione podmioty mogące uzyskać tytuł Autorytetu Roku 2018.

Krok 4

Informacja o ocenie Kapituły oraz ewentualnej certyfikacji Instytucji. O wynikach informujemy telefonicznie oraz mailowo.

Gdzie mogę wykorzystać Godło Projektu?

ab 1000x420 3

Wykorzystanie godła projektu w komunikacji marketingowej pozwala podkreślić wiarygodność jednostki i bycie Autorytetem. To z kolei przekłada się na budowanie pozytywnego wizerunku w otoczeniu. Jego eksponowanie i użytkowanie przez laureata jest nieograniczone.

Poniżej podajemy kilka przykładów:

  • komunikacja z pracownikami i otoczeniem – między innymi newsletter, ekspozycja certyfikatu na stronie internetowej, w biurze, podczas imprez firmowych;
  • social media – prezentacja w kanałach informacyjnych, ale również profilach biznesowych;
  • tradycyjne formy reklamy – kampanie billboardowe, strona internetowa, materiały o firmie typu company profile, materiały prasowe o firmie, wywiady, artykuły, reklamy prasowe, oferty handlowe, materiały POS, opakowania czy etykiety produktów, standy w recepcji, do stopki mailowej dla pracowników, bannery, roll upy;
  • dokumentacja czy formularze dla kontrahentów i klientów.

autorytet regulamin autorytet formularze

Zdecydowana większość produktów spożywczych, z jakimi mamy do czynienia na co dzień, pełna jest barwników i sztucznych konserwantów. Równocześnie wzrasta świadomość konsumentów i coraz częściej sięgają oni po wyselekcjonowane produkty z najwyższej półki, takie jak EkaMedica. Firma EkaMedica powstała w 2001 roku w Kozach, aby produkować i dostarczać Klientom naturalne preparaty: suplementy diety w formie soków, tabletek, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz kosmetyki. Marka EkaMedica od początku swojej działalności kieruje się mottem Naturalnie Znaczy Zdrowo. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie wieloletnie doświadczenie i wiedza, która pozwala łączyć doświadczenie czerpane z wieloletniej tradycji medycyny naturalnej z najnowszymi technologiami i osiągnięciami współczesnej nauki. Produkty EkaMedica dostępne są dla każdego, można je znaleźć w aptekach, sklepach zielarsko-medycznych, sklepach ekologicznych i ze zdrową żywnością. Produkty tej marki dostępne są...
Firma Idźczak-Meble przez ostatnie ćwierć wieku umacniała swoją pozycję nie tylko na polskim rynku, ale i zagranicznym. Nieustająca potrzeba doskonalenia produktów, a co za tym idzie postęp, zaowocowały wciąż poszerzającym się gronem usatysfakcjonowanych klientów. W swojej branży Idźczak to niekwestionowany Autorytet. Ktoś kiedyś powiedział, że jednym z sekretów powodzenia w biznesie jest zgrany zespół ludzi, dla których sukces firmy równoznaczny jest z ich prywatnym spełnieniem. Pracownicy Idźczak-Meble nieustannie podążają za najnowszymi trendami, wyznaczając przy tym trafne kierunki i realizując coraz ambitniejsze projekty. Pozwala to firmie z sukcesem brać udział w targach i wystawach w Europie, a także poza jej granicami. Ten uznany producent mebli wie również, jak robi się marketing, na co dowodem niech będzie nawiązanie współpracy ze światowej klasy piłkarzem — Łukaszem Piszczkiem, który został ambasadorem marki IDŹCZAK-MEBLE. Idźczak-Meble to firma obecna w przestrzeni...
Autorytet w biznesie jest sprawą kluczową. To on przewodzi, inspiruje, nadaje kierunek. Jak wygląda jego budowanie? Budowanie autorytetu człowieka ma zarówno wymiar socjologiczny, jak i psychologiczny. W obydwu tych wymiarach, biorąc pod uwagę funkcjonowanie w biznesie można mówić o autorytecie osobistym, z którego tytułu ludzie pełnią określone funkcje kierownicze w zarządzaniu firmami, jak również o autorytecie instytucjonalnym (urzędowym), który wynika z określonych, strategicznych pozycji, jakie zajmują ludzie w zarządzaniu organizacjami. Zauważyć tu trzeba, że autorytet instytucjonalny człowieka powinien wynikać z wymiaru osobistego. W takim przypadku mamy do czynienia z wielkimi osobistościami, często legendarnymi postaciami zarządzającymi biznesem, jak np. Steve Jobs – założyciel korporacji Apple, Bill Gates – współzałożyciel i wieloletni prezes korporacji Micrisoft, Lee Iacocca – wieloletni prezes Forda i Chryslera, Jack Welch – wieloletni prezes koncernu General Electric,...

Ładuję kolejne artykuły... proszę czekać

PATRONATY REDAKCJI

« Październik 2017 »
Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nie
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Przekrój Biznesu

Minęło 10 lat od powstania Oddziału Ścian Szczelinowych Keller Polska. Z tej okazji 11 października 2017 w warszawskim hotelu Marriott zgromadzili się twórcy, pracownicy i goście Keller Polska, aby świętować i wspominać przełomową w historii firmy dekadę. Obchody 10. lecia rozpoczął Artur Gaszewski – dyrektor naczelny Keller Polska i (jak nie omieszkał wspomnieć prowadzący imprezę Tomasz Zimoch) były zawodnik drużyny Skra Warszawa, wraz z dyrektorem finansowym i członkiem zarządu Małgorzatą Bednarską-Sordyl , przywitał tłumnie zebranych gości i wspólnie zaprosili wszystkich do wspomnień, ale też i zabawy. 10 lat Oddziału Ścian Szczelinowych w 20 letniej historii firmy przybliżyli zebranym Piotr Nowacki i Łukasz Ledziński. – Nazywam się Piotr Nowacki i od zawsze jestem marzycielem – tak swoją przemowę rozpoczął założyciel OŚS, obecnie dyrektor oddziału w Poznaniu. – Nasz oddział powstał z marzeń, ale nie było łatwo. Mieliśmy może nie pod górkę, ale bardzo dużo początkowych zadań do...

Wymiana handlowa między Polską a Niemcami przekroczyła w minionym roku 100 mld euro. Jest to wynik historyczny. Rynek przeżywa dynamiczne zmiany. Firma Raben jest tego świadoma i robi wszystko, by zawsze być o krok do przodu. Polska jest dziś jednym z siedmiu najważniejszych partnerów handlowych Niemiec. Silny związek z rynkiem niemieckim (27% udziału w eksporcie i 23% w imporcie) sprawia, że nie pozostajemy obojętni na to, co dzieje się za nasza zachodnią granicą. Transport do państw Unii Europejskiej wzrósł w ciągu ostatniego roku o 2,6 proc., co przyniosło polskiej gospodarce 146,3 mld euro. Kontakty handlowe z Niemcami wzrosły z kolei o 3,1 proc. Przedsiębiorcy nie spoczywają na laurach. Świadomość zwyżkującej wymiany handlowej pozwala im na pewien optymizm, któremu powinna towarzyszyć wzmożona czujność. Większy import i eksport, ale również zmiany w prawie transportowym, dyrektywy unijne, brak dostępności kierowców, stawiają kolejne wyzwania przed branżą. Wyścig ze zmianami...

Przy ratowaniu życia małych pacjentów potrzebny jest nie tylko profesjonalizm, ale i pieniądze. Firma WIŚNIOWSKI kontynuuje swoje działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. W pierwszy poniedziałek września odbyła się konferencja, która zainaugurowała akcję „Razem ratujmy małe serduszka”. Firma WIŚNIOWSKI organizuje i koordynuje przebieg całej kampanii społecznej. Jej istotą jest zebranie funduszy dla celowej fundacji Schola Cordis, która wspiera innowacyjną Klinikę Kardiochirurgii Dziecięcej w Krakowie i jej małych pacjentów, niejednokrotnie cudem wyrwanych z rąk śmierci. Akcję objęło swoim patronatem radio RMF FM oraz Dobry Tygodnik Sądecki. Najnowsza akcja to nie pierwsze działanie tego przedsiębiorstwa na rzecz społeczeństwa. Istota kampanii polega na kreatywnej współpracy firmy z jej Partnerami Handlowymi. Ci z nich, którzy zdecydowali się na uczestnictwo w akcji, przekażą na szczytny cel 0,5 proc. obrotu z firmą WIŚNIOWSKI, realizowanego w ciągu trzech miesięcy,...

Andrychowska Fabryka Maszyn S.A. to jedno z najstarszych polskich przedsiębiorstw. Firma powstała w 1946 roku i od ponad 70 lat jest czołowym polskim producentem obrabiarek. Rozmawiamy z Arturem Bartkowiakiem, Prezesem Zarządu AFM DEFUM. W ubiegłym roku AFM DEFUM obchodziła jubileusz 70-lecia. Czy jest pan w stanie wskazać szczególne momenty w historii firmy? Niewątpliwie ważnym momentem z formalnego punktu widzenia był rok 1946 – kiedy znacjonalizowano prywatne przedsiębiorstwo Ludwika Cytlinga i nadano mu nazwę Andrychowskiej Fabryki Maszyn. Ten okres uważa się za formalną datę powstania Firmy o obecnej nazwie. Z punktu widzenia obecnego kształtu przedsiębiorstwa i jego dorobku, istotne były przede wszystkim momenty związanie ze wzbogacaniem wiedzy i doświadczenia zakładu. Od początku AFM specjalizowała się w produkcji tokarek. Przełomowym momentem był rok 1976 i pozyskanie kontraktu na produkcję tokarek sterowanych numerycznie dla Firmy Boehringer. To wyzwanie przyniosło bezcenne...

Nowoczesna platforma komunikacji Evenio łączy urząd z mieszkańcami. W Sierakowicach już doceniono jej funkcje, a teraz z aplikacji będą mogły korzystać kolejne gminy. O jej wdrażaniu i rozwoju rozmawialiśmy z Mariuszem Laską, kierownikiem Referatu Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy Sierakowice. Jak przebiegał dotychczasowy rozwój aplikacji Evenio? Aplikacja rozwijała się od 2015 roku. Wówczas był to tylko moduł związany z wywozem odpadów. Od 2016 r. zaczęła działać w większym formacie. Na początku chcieliśmy pomóc mieszkańcom, aby nie umykały im terminy wywozów śmieci. Reforma śmieciowa, która się pojawiła, wygenerowała kolejne frakcje odpadów, które trzeba było zbierać. Skorzystaliśmy z rozwiązania, jakie umożliwia aplikacja Evenio, wprowadziliśmy do niej harmonogram wywozu odpadów i to był nasz główny cel. Potem okazało się, że tę aplikację można równie dobrze wykorzystać do przekazywania informacji dotyczących gminy, więc rozszerzyliśmy to o kulturę, informacje gminne i...

Dach nad głową to jedna z najważniejszych potrzeb każdego człowieka. Tymczasem dach dachowi nierówny, dlatego warto zainwestować w najwyższej jakości dachówki renomowanej marki, takiej jak Gerard Roofing Systems. Nowoczesne technologie i wysoka jakość – to dewizy, jakimi kieruje się firma Gerard, która już 60 lat jest innowatorem w zakresie powlekanych, wytłaczanych dachówek metalowych z posypką skalną i największym producentem na świecie, z czteroma zakładami produkcyjnymi (w Nowej Zelandii, Stanach Zjednoczonych, Malezji i na Węgrzech). W Polsce firma Gerard obecna jest już od ponad 25 lat, co zaowocowało szeroką i doświadczoną bazą przeszkolonych dekarzy oraz zespołów sprzedażowych i serwisowych, jak również bogatą bazą obiektów referencyjnych. Na samym tylko Podhalu blisko 10 000 domów pokrytych jest blachodachówką Gerard Corona, podobnie jest z największymi i prestiżowymi hotelami, restauracjami, jak i tysiącami domów w całej Polsce. Pionierską technologią, jaką może sie...

Już od dłuższego czasu można zauważyć trend budowy przestrzeni handlowych na nowych osiedlach mieszkaniowych. Taki stan rzeczy to rozwiązanie korzystne zarówno dla potencjalnych inwestorów, jak i przyszłych mieszkańców. Osoby planujące własny biznes, otwierając lokal na nowo powstającej inwestycji, zyskują spore grono klientów, lokatorzy zaś – podstawowe usługi mają na wyciągnięcie ręki. Powstające od 2012 roku osiedle Nowe Ogrody sukcesywnie poszerza swoją ofertę - stawia kolejne funkcjonalnie zaprojektowane mieszkania oraz lokale usługowe. W ramach pierwszych dwóch etapów powstało łącznie 158 mieszkań, które otrzymały prawomocne pozwolenie na użytkowanie i zostały przekazane w ręce mieszkańców. Najemców zyskały również lokale handlowe. Wszystkie zostały skomercjalizowane, a na osiedlu pojawiły się dodatkowe usługi. Obecność dyskontu spożywczego, salonu kosmetycznego, salonu fryzjerskiego oraz licznych gabinetów lekarskich podniosły atrakcyjność osiedla. – Możemy już mówić, że na...

Lokalny potencjał
06.06.2017

Już od dłuższego czasu można zauważyć wśród przedsiębiorców pewien trend dotyczący lokalizacji inwestycji. Coraz częściej właściciele firm decydują się na budowę nowych fabryk i zakładów w Polsce północno-wschodniej. Przyczyny takiego stanu rzeczy są oczywiste. Przykładem regionu, który od momentu transformacji ustrojowych i szeregu reform gospodarczych, zmienił się nie do poznania jest dawne województwo suwalskie. 20 lat temu tę część kraju nazywano Polską B. Wydaje się, że zastosowanie tam narzędzi wspierających gospodarkę, przyniosło oczekiwany skutek. I nie tylko dla samego regionu, ale też dla przedsiębiorców. Co dzisiaj przyciąga inwestycje do Polski północno-wschodniej? Przede wszystkim pracownik. Coraz częściej mówi się o rynku pracownika. Pracodawcy mają coraz większy problem ze znalezieniem odpowiednio wykwalifikowanej kadry. W województwie podlaskim, czy warmińsko–mazurskim ten problem, nawet jeśli występuje, to w znacznie mniejszej skali niż w innych częściach kraju....

W ostatnich miesiącach ustawodawca i organy administracji państwowej dość często poruszały tematy bliskie działalności TFI, jak na przykład nowelizacja ustawy o funduszach inwestycyjnych (UFI), opodatkowanie niektórych dochodów funduszy, czy MIFID II. Najgłośniej jednak mówi się ostatnio o konsekwencjach zmiany UFI w zakresie objęcia jej zakresem tak zwanych Alternatywnych Spółek Inwestycyjnych. O mechanice zmian i ich wpływie na rentowność obecnie funkcjonujących przedsięwzięć, rozmawialiśmy z Tomaszem Bedla, Wiceprezesem oraz Dyrektorem Departamentu Prawnego w Copernicus Capital TFI S.A. Najważniejszym efektem ustawowych zmian jest obowiązek uzyskania zezwolenia lub rejestracji w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) do 4 czerwca br. przez spółki, które zebrały lub zamierzają zebrać aktywa od wielu inwestorów w celu ich lokowania zgodnie z określoną polityką inwestycyjną, jako tzw. Alternatywne Spółki Inwestycyjne (ASI). Jest to nowa rynkowa kategoria, do której zaliczają się tak...

W dniu 4 czerwca 2016 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o funduszach inwestycyjnych z dnia 31 marca 2016 r. W wyniku nowelizacji, na spółki prawa handlowego, które prowadziły działalność inwestycyjną jako fundusze venture capital lub private equity w oparciu o przepisy Kodeksu spółek handlowych, zostały nałożone nowe obowiązki regulacyjne, a same spółki zostały objęte nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). W świetle nowych przepisów podmioty te muszą uzyskać status Alternatywnych Spółek Inwestycyjnych (ASI). Jak podkreśla radca prawny Michał Reszka z Exentis Kancelarii Adwokatów i Radców Prawnych specjalizującej się m.in. w prowadzeniu postępowań przed KNF - Zakres podmiotów objętych regulacją zdecydowanie wykracza poza standardowe skojarzenia co do podmiotów rynku kapitałowego . Za spółkę ASI może być potraktowana każda spółka, która zebrała lub zamierza zebrać aktywa od wielu inwestorów w celu ich lokowania zgodnie z określoną polityką inwestycyjną. Każda taka spółka...

WIG20 / WIG

Kursy walut

Zaloguj się

Lub zaloguj się ze swojego konta:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
Logując się ze swojego konta zgadzasz się z postanowieniami Regulaminu portalu.

Zapisz się do newslettera

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera

Napisz do Nas!