Czwartek, 18.01.2018

fbinstalktwyt

Studniówka jak wesele – ma być na bogato

Katarzyna Dziubała
Studniówka jak wesele – ma być na bogato

Czasy, kiedy zabawa na sto dni przed maturą odbywała się w sali gimnastycznej, każdy ubierał się w to, co miał, jedzenie organizowali rodzice uczniów, a przygrywał zaprzyjaźniony zespół, dawno odeszły do przeszłości. Teraz królują lokale, limuzyny i luksus.

Wraz z początkiem stycznia prawie wszyscy maturzyści myślą już tylko o studniówce. Szał dotyczy głównie dziewczyn, dla których to często pierwsza okazja do „wielkiego wyjścia” i zaprezentowania się w świetle reflektorów. Jednak główny problem ląduje na barkach rodziców, a konkretnie – ile będą musieli przeznaczyć na tę wyjątkową zabawę.

Miejsce

Aktualnie imprezy studniówkowe odbywają się w lokalach lub restauracjach. Koszt wynajęcia takiej sali to średnio 300 złotych od ucznia, a jeśli dodatkowo chce zaprosić osobę towarzyszącą musi jeszcze dołożyć ok. 200 zł. Organizacją balu zajmuje się zwykle wytypowany komitet z grona trójek klasowych i często to od nich zależy, jaka oferta zostanie wybrana. W koszt wynajęcia lokalu wlicza się wystój sali, obsługa kelnerska i menu, oczywiście bez alkoholu, co najwyżej kieliszek szampana o północy.

Uwiecznić noc

Studniówka to wyjątkowe przeżycie, więc wymaga uwiecznienia. Fotograf na studniówce to konieczność, przecież trzeba mieć pamiątkowe zdjęcie klasowe i obowiązkowe zdjęcie koleżanek z czerwonymi podwiązkami. W „standardowej usłudze” otrzymujemy fotorelację z imprezy plus zdjęcie grupowe. Taki pakiet, po obróbce graficznej, to koszt ok. 1500 zł. Choć warto pamiętać, że do historii i tak przechodzą zdjęcia robione telefonami uczniów, zwykle w toalecie… Komu mało zdjęć można jeszcze zamówić kamerzystę, który zamieni studniówkę w filmowe wspomnienie tańców i zabaw. Koszt takiej płyty to kilkadziesiąt złotych od sztuki.

Ona

Skoro mamy już miejsce i fotografa, trzeba zabłysnąć na scenie i wyróżnić się najpiękniejszą kreacją, przynajmniej takie ambicje ma prawie każdy przyszły maturzysta. Koszt sukienki to kwestia bardzo indywidualna, może być od ok. 100 zł, aż po kwoty, które wprawiają w osłupienie. Nie mówiąc już o coraz bardziej popularnym trendzie dwóch sukienek na jedną imprezę – jedną do poloneza, a drugą do zabawy. To podwaja koszt.

Do sukienki potrzebne są też buty, 100 zł to minimum. Dodatkowo czerwona bielizna (z tradycją się nie dyskutuje) i koniecznie podwiązka, która podobno ma przynosić szczęście. Nawet, jeśli na co dzień dziewczyna się nie maluje, czy nie nosi wymyślnych fryzur, to studniówka wręcz wymusza spędzenie minimum godzinę przed lustrem.

Dziewczyny często same się malują, czy robią fryzury, ale i tak fryzjerzy i salony urody przed studniówkami mają ręce pełne roboty: fryzury potrafią kosztować tyle, ile upięcia ślubne, czyli między 100 a 200 zł, makijaż podobnie, do tego jeszcze dochodzi stylizacja paznokci – ok. 100 zł. Nowa kreacja nie może obyć się bez biżuterii. Na szczęście sztuczne błyskotki nie są żadnym faux-pas i z pewnością każda dama w swojej szufladzie znajdzie coś odpowiedniego lub dokupi nie za wszystkie pieniądze.

Podsumowując, w „pakiecie minimum” ceny wahają się od ok. 300 zł, a reszta to już tylko i wyłącznie inwencja maturzystek i kwestia zasobności portfela rodziców.

On

Młodzi mężczyźni mają trochę łatwiej – nie muszą troszczyć się o podwiązki, bieliznę pasującą do sukienki, czy najmodniejszy kolor paznokci, jednak nie ominie ich kupno nowego garnituru, koszuli, muszki lub krawata, a skoro wszystko będzie nowe, to i buty muszą błyszczeć nowością. Na nowy garnitur trzeba przeznaczyć średnio 300-500 zł, buty – min. 150 zł. Choć prawdą jest, że zwykle ubiór ze studniówki jest też wykorzystywany na maturze.

Muzyka

Zabawa zabawą, a orkiestra musi zagrać. Problem w tym, że uczniowie najchętniej bawią się do hitów granych przez DJ-a, a nauczyciele wolą orkiestrę. Muzyka do poloneza puszczona z płyty to też nienajlepszy pomysł, więc orkiestra to niemal konieczność. Koszt orkiestry na studniówce jest porównywalny z tym na wesele, czyli ok. 5 tys. złotych za imprezę.

Lux&Glamour

Tyle z rzeczy normalnych. Coraz częściej jednak studniówki przypominają event dla celebrytów ze ścianką w roli głównej. Limuzyny już nikogo nie dziwią, a ich wynajęcie nie jest wiele droższe od taksówek – za godzinę właściciele ekskluzywnych samochodów życzą sobie ok. 50 zł od osoby. Brak partnera do tańca też już nie jest problemem – można sobie takiego wynająć z ogłoszenia, których w sezonie studniówkowym w internecie nie brakuje. Wymagania są zwykle konkretne: ma być wysoki, przystojny, umieć tańczyć poloneza, nie pić, nie palić i wykazywać się wysoką kulturą osobistą. Nic więc dziwnego, że taki pan na studniówkę może chcieć nawet 500 zł za noc… to znaczy za towarzyszenie na szkolnej imprezie.

Podsumowując wszystkie wydatki, rodzice maturzystów muszą się liczyć z wydatkiem minimum 1000 zł. Oczywiście, wiele zależy od miejsca, szkoły, klasy, a nawet podejścia nauczycieli. Jednak czego się nie robi dla wyjątkowych wspomnień swojego dziecka.

Wydarzenia

« Styczeń 2018 »
Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Przekrój Biznesu

Nie wielkość firmy świadczy o jej rozpoznawalności, ale produkt i ludzie, którzy o jego jakość dbają każdego dnia. Tak też się dzieje w przypadku „Muszynianki”, która od wielu lat nieprzerwanie towarzyszy Polakom w domu, pracy i na dalekich wyprawach. To właśnie prestiż firmy i zaufanie klientów spowodowały, że „Muszynianka” została nominowana do tytułu Autorytet Biznesu, co jest najlepszym dowodem na to, że mniejsze przedsiębiorstwa mogą być wzorem do naśladowania dla innych, również większych firm. Cenne minerały w zasięgu ręki Biotechnolodzy badający zawartość pierwiastków odżywczych w „Muszyniance” dbają o ich poziom, szczególnie o wysoką zawartość wapnia i magnezu, czyli składników bardzo często wymagających suplementacji w codziennej diecie. Dodatkowo, pijąc „Muszyniankę”, uzupełniamy niedobory takich pierwiastków jak potas, dzięki któremu sprawnie pracuje serce i układ krążenia, a także żelazo, które wspomaga gospodarkę tlenową w organizmie. Zawarte w niej wodorowęglany...

Niskie temperatury i niesprzyjająca aura na zewnątrz skłania nas do częstszego sięgania po tłuste lub słodkie jedzenie, co w efekcie odbija się na naszej sylwetce i samopoczuciu. A przecież nie trzeba wiele, żeby odżywiać się i smacznie, i zdrowo. Wystarczy sięgać po produkty wysokiej jakości, takie jak oferuje EkaMedica. EkaMedica to dynamicznie rozwijająca się polska firma, specjalizująca się w produkcji i wdrażaniu innowacyjnych suplementów diety, w formie soków, kapsułek, ale także maści i żeli, których dobroczynne działanie skutkuje poprawą zdrowia i jakości życia nawet najbardziej wymagających klientów w każdym wieku. Oryginalne i naturalne składy Sukces produktów EkaMedica jest efektem pasji właścicieli do zdrowego stylu życia, którzy stale poszukują rozwiązań, aby podnosić jakość naszego samopoczucia. Klienci doceniają przede wszystkim wysoką jakość produktów, doskonały smak oraz oryginalne, naturalne składy. Co więcej, produkty są wytwarzane w Polsce, więc nie tracą swoich...

Maszyny i design – może się wydawać, że te dwie dziedziny nie mają ze sobą nic wspólnego, tymczasem okazuje się, że połączenie ich sił tworzy potencjał do dalszego rozwoju firmy. Tak też się dzieje w przypadku AFM Defum, firmy, która od kilkudziesięciu lat przoduje w produkcji obrabiarek skrawających do metalu - centrów pionowych, tokarek kłowych, tokarek pionowych oraz nakiełczarek. Przy tego typu konstrukcjach zawsze najistotniejsze są walory techniczne i na to głównie patrzą klienci. Nie zapominajmy jednak, że przy tak poważnych inwestycjach pod uwagę bierze się także... wygląd maszyny. Ze względu na coraz większy wybór ofert maszyn o zbliżonych parametrach, klienci coraz częściej patrzą też na estetykę i wygląd, a nawet kolorystykę danego sprzętu. – W wielu wypadkach spotykamy się z koniecznością zastosowania kolorystyki maszyny komponującej się z barwami firmowymi klienta. Te trendy rynkowe skłaniają wielu producentów obrabiarek do zwiększania inwestycji w projektowanie coraz...

Minęło 10 lat od powstania Oddziału Ścian Szczelinowych Keller Polska. Z tej okazji 11 października 2017 w warszawskim hotelu Marriott zgromadzili się twórcy, pracownicy i goście Keller Polska, aby świętować i wspominać przełomową w historii firmy dekadę. Obchody 10. lecia rozpoczął Artur Gaszewski – dyrektor naczelny Keller Polska i (jak nie omieszkał wspomnieć prowadzący imprezę Tomasz Zimoch) były zawodnik drużyny Skra Warszawa, wraz z dyrektorem finansowym i członkiem zarządu Małgorzatą Bednarską-Sordyl , przywitał tłumnie zebranych gości i wspólnie zaprosili wszystkich do wspomnień, ale też i zabawy. 10 lat Oddziału Ścian Szczelinowych w 20 letniej historii firmy przybliżyli zebranym Piotr Nowacki i Łukasz Ledziński. – Nazywam się Piotr Nowacki i od zawsze jestem marzycielem – tak swoją przemowę rozpoczął założyciel OŚS, obecnie dyrektor oddziału w Poznaniu. – Nasz oddział powstał z marzeń, ale nie było łatwo. Mieliśmy może nie pod górkę, ale bardzo dużo początkowych zadań do...

Zdecydowana większość produktów spożywczych, z jakimi mamy do czynienia na co dzień, pełna jest barwników i sztucznych konserwantów. Równocześnie wzrasta świadomość konsumentów i coraz częściej sięgają oni po wyselekcjonowane produkty z najwyższej półki, takie jak EkaMedica. Firma EkaMedica powstała w 2001 roku w Kozach, aby produkować i dostarczać Klientom naturalne preparaty: suplementy diety w formie soków, tabletek, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz kosmetyki. Marka EkaMedica od początku swojej działalności kieruje się mottem Naturalnie Znaczy Zdrowo. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie wieloletnie doświadczenie i wiedza, która pozwala łączyć doświadczenie czerpane z wieloletniej tradycji medycyny naturalnej z najnowszymi technologiami i osiągnięciami współczesnej nauki. Produkty EkaMedica dostępne są dla każdego, można je znaleźć w aptekach, sklepach zielarsko-medycznych, sklepach ekologicznych i ze zdrową żywnością. Produkty tej marki dostępne są...

Firma Idźczak-Meble przez ostatnie ćwierć wieku umacniała swoją pozycję nie tylko na polskim rynku, ale i zagranicznym. Nieustająca potrzeba doskonalenia produktów, a co za tym idzie postęp, zaowocowały wciąż poszerzającym się gronem usatysfakcjonowanych klientów. W swojej branży Idźczak to niekwestionowany Autorytet. Ktoś kiedyś powiedział, że jednym z sekretów powodzenia w biznesie jest zgrany zespół ludzi, dla których sukces firmy równoznaczny jest z ich prywatnym spełnieniem. Pracownicy Idźczak-Meble nieustannie podążają za najnowszymi trendami, wyznaczając przy tym trafne kierunki i realizując coraz ambitniejsze projekty. Pozwala to firmie z sukcesem brać udział w targach i wystawach w Europie, a także poza jej granicami. Ten uznany producent mebli wie również, jak robi się marketing, na co dowodem niech będzie nawiązanie współpracy ze światowej klasy piłkarzem — Łukaszem Piszczkiem, który został ambasadorem marki IDŹCZAK-MEBLE. Idźczak-Meble to firma obecna w przestrzeni...

Wymiana handlowa między Polską a Niemcami przekroczyła w minionym roku 100 mld euro. Jest to wynik historyczny. Rynek przeżywa dynamiczne zmiany. Firma Raben jest tego świadoma i robi wszystko, by zawsze być o krok do przodu. Polska jest dziś jednym z siedmiu najważniejszych partnerów handlowych Niemiec. Silny związek z rynkiem niemieckim (27% udziału w eksporcie i 23% w imporcie) sprawia, że nie pozostajemy obojętni na to, co dzieje się za nasza zachodnią granicą. Transport do państw Unii Europejskiej wzrósł w ciągu ostatniego roku o 2,6 proc., co przyniosło polskiej gospodarce 146,3 mld euro. Kontakty handlowe z Niemcami wzrosły z kolei o 3,1 proc. Przedsiębiorcy nie spoczywają na laurach. Świadomość zwyżkującej wymiany handlowej pozwala im na pewien optymizm, któremu powinna towarzyszyć wzmożona czujność. Większy import i eksport, ale również zmiany w prawie transportowym, dyrektywy unijne, brak dostępności kierowców, stawiają kolejne wyzwania przed branżą. Wyścig ze zmianami...

Przy ratowaniu życia małych pacjentów potrzebny jest nie tylko profesjonalizm, ale i pieniądze. Firma WIŚNIOWSKI kontynuuje swoje działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. W pierwszy poniedziałek września odbyła się konferencja, która zainaugurowała akcję „Razem ratujmy małe serduszka”. Firma WIŚNIOWSKI organizuje i koordynuje przebieg całej kampanii społecznej. Jej istotą jest zebranie funduszy dla celowej fundacji Schola Cordis, która wspiera innowacyjną Klinikę Kardiochirurgii Dziecięcej w Krakowie i jej małych pacjentów, niejednokrotnie cudem wyrwanych z rąk śmierci. Akcję objęło swoim patronatem radio RMF FM oraz Dobry Tygodnik Sądecki. Najnowsza akcja to nie pierwsze działanie tego przedsiębiorstwa na rzecz społeczeństwa. Istota kampanii polega na kreatywnej współpracy firmy z jej Partnerami Handlowymi. Ci z nich, którzy zdecydowali się na uczestnictwo w akcji, przekażą na szczytny cel 0,5 proc. obrotu z firmą WIŚNIOWSKI, realizowanego w ciągu trzech miesięcy,...

Andrychowska Fabryka Maszyn S.A. to jedno z najstarszych polskich przedsiębiorstw. Firma powstała w 1946 roku i od ponad 70 lat jest czołowym polskim producentem obrabiarek. Rozmawiamy z Arturem Bartkowiakiem, Prezesem Zarządu AFM DEFUM. W ubiegłym roku AFM DEFUM obchodziła jubileusz 70-lecia. Czy jest pan w stanie wskazać szczególne momenty w historii firmy? Niewątpliwie ważnym momentem z formalnego punktu widzenia był rok 1946 – kiedy znacjonalizowano prywatne przedsiębiorstwo Ludwika Cytlinga i nadano mu nazwę Andrychowskiej Fabryki Maszyn. Ten okres uważa się za formalną datę powstania Firmy o obecnej nazwie. Z punktu widzenia obecnego kształtu przedsiębiorstwa i jego dorobku, istotne były przede wszystkim momenty związanie ze wzbogacaniem wiedzy i doświadczenia zakładu. Od początku AFM specjalizowała się w produkcji tokarek. Przełomowym momentem był rok 1976 i pozyskanie kontraktu na produkcję tokarek sterowanych numerycznie dla Firmy Boehringer. To wyzwanie przyniosło bezcenne...

Nowoczesna platforma komunikacji Evenio łączy urząd z mieszkańcami. W Sierakowicach już doceniono jej funkcje, a teraz z aplikacji będą mogły korzystać kolejne gminy. O jej wdrażaniu i rozwoju rozmawialiśmy z Mariuszem Laską, kierownikiem Referatu Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy Sierakowice. Jak przebiegał dotychczasowy rozwój aplikacji Evenio? Aplikacja rozwijała się od 2015 roku. Wówczas był to tylko moduł związany z wywozem odpadów. Od 2016 r. zaczęła działać w większym formacie. Na początku chcieliśmy pomóc mieszkańcom, aby nie umykały im terminy wywozów śmieci. Reforma śmieciowa, która się pojawiła, wygenerowała kolejne frakcje odpadów, które trzeba było zbierać. Skorzystaliśmy z rozwiązania, jakie umożliwia aplikacja Evenio, wprowadziliśmy do niej harmonogram wywozu odpadów i to był nasz główny cel. Potem okazało się, że tę aplikację można równie dobrze wykorzystać do przekazywania informacji dotyczących gminy, więc rozszerzyliśmy to o kulturę, informacje gminne i...

WIG20 / WIG

Kursy walut

Zaloguj się

Lub zaloguj się ze swojego konta:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
Logując się ze swojego konta zgadzasz się z postanowieniami Regulaminu portalu.

Zapisz się do newslettera

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera

Napisz do Nas!