Wtorek, 16.01.2018

fbinstalktw

Małe „M” - mieszkanie to wyzwanie

Katarzyna Dziubała
Małe „M” - mieszkanie to wyzwanie
Udało się! Spełniło się marzenie i w końcu mamy klucze do własnego mieszkania. Ciasne, ale własne, ale… jak je urządzić, żeby rzeczywiście służyło nam dzień w dzień przez długie lata. O kilka rad, jak urządzić mieszkanie, alby było zarówno praktyczne, jak i estetyczne, zapytaliśmy Irminę Ciszek, architektkę wnętrz.

PG: Jakie są aktualne style, tendencje i trendy w wystroju wnętrz?

IC: Według mnie, jeżeli jakiś styl wiedzie prym, to jest to nadal eklektyzm czyli „fuzja stylów”. Nie jest on łatwy, bo prawdziwą sztuką jest pomieszać różne elementy tak, by wszystko wspólnie było na miejscu i robiło wrażenie. Powinnam tu wspomnieć również o modernizmie, stylu nowoczesnym, skandynawskim, czy prowansalskim oraz o Shabby Chic, ten ostatni wielokrotnie sprawdził się w pokojach dzieci.

Wszystkie wymienione style są popularne ale wiadomo, że wszystko zależy to od indywidualnych upodobań i wymagań klienta.Irmina CiszekIrmina Ciszek

Jeśli chodzi o panujące tendencje, to są raczej niezmienne – szukamy wnętrz wygodnych i jasnych, tak, żeby było w nich dużo dziennego światła, przyjaznych i funkcjonalnych. Moi klienci chcą, aby dom „pomagał” w nim żyć: odpoczywać, czasem pracować. Tam jest rodzina i jej potrzeby, a dobrze zaprojektowane wnętrze sprzyja wszystkim mieszkańcom.

Zazwyczaj projekt powstaje pod jakimś wpływem, np. rzeczy (mebli albo pamiątek z wakacji), potrzeby (dzieci grają na instrumentach i potrzeba miejsca), kuchnia jako centrum domu, albo ktoś kocha błękit lub pluszaki.

Trudno o wskazanie aktualnie panującego trendu, ponieważ często się one zmieniają. Raz to są błękity i czernie z miedzią, raz ręcznie robione koce, meble z odzysku albo z euro palet, stara czyszczona cegła, czy meble na wysoki połysk itp. Dziś modny jest żyrandol z miedzianych rur, a niedawno (lub w innym projekcie) pasował lub nadal pasuje tylko kryształowy żyrandol.

Natomiast niezmienne wydaje mi się to, że ludzie oczekują autentyczności: drewno ma być drewnem, kamień kamieniem, a nie wydrukowaną fotografią. Cegła, beton i papier nie muszą niczego udawać, bo doceniamy ich naturalność. Może nie to tanie rozwiązania, ale są oryginalne, wyjątkowe i na lata. Należy więc poszukiwać najlepszych rozwiązań, a nie chwilowego trendu.

PG: Moda modą, ale o co najczęściej pytają klienci? W jakich mieszkaniach chcieliby mieszkać?

IC: Klientki najczęściej przychodzą z pomysłem i pytają „czy tak się da?”, albo pytają o to, jak połączyć ze sobą elementy z przedmiotami, które już mają. Czasem trzeba się bardzo nagimnastykować, by odwieść klienta od jakiejś nierealnej i niefunkcjonalnej idei. Jednakże najczęściej architekt podąża wytyczoną przez klienta ścieżką, bo zazwyczaj daje to dobre efekty, a im więcej utrudnień, przeszkód i wyzwań w projekcie, tym efekt końcowy będzie lepszy!

Trudno w kilku słowach określić, w jakich mieszkaniach chcieliby mieszkać moi klienci. Każde mieszkanie to indywidualny projekt, każdy chciałby mieszkać inaczej, po swojemu i tu jest zadanie dla architekta. Wyzwań nie brakuje – np. jest duże lokum, trzy osoby w czterech pokojach, a nie potrafią się w nich pomieścić. Inny przykład - młody człowiek w kawalerce ma wieczny bałagan i nie cierpi tego miejsc, lub kucharz z Chin, który pracuje na dwuletnim kontrakcie, dostaje na ten czas od pracodawcy mieszkanie, ale nie może w nim zasnąć, bo ma zbyt dużo miejsca.

PG: Jakie błędy najczęściej popełniamy przy urządzaniu wnętrza?

IC: W mojej opinii klasycznym błędem Polaków są niedopowiedzenia jeszcze w trakcie remontu, czy budowy. Dzieje się tak dlatego, że albo nie ma architekta od początku, czyli od „koncepcji przyszłego wnętrza”, na długo zanim zacznie się budowa, albo dopiero po fakcie, kiedy wszytko jest niby gotowe i powinno być ukończone, ludzie stwierdzają, że coś jednak nie do końca gra.

Klienci zwykle decydują się na architekta, kiedy już tracą głowę i nie są w stanie dalej decydować sami, a wszytko już się toczy - to najgorszy moment, ale ciągle się zdarza.

Z bardziej jeszcze codziennych błędów to mieszkania z epoki naszych rodziców (lata 70., 80.) - meble z wyłamanymi zawiasami, koszmarki tamtych lat! Niestety nadal się je spotyka, bo przecież w opinii właściciela są jeszcze „dobre”. Inny błąd, bardzo powszechny (przepraszam wszystkich Państwa, którzy go popełnili) to wybieranie koloru - emulsji ściennej, farby, bejcy itd. - w sklepie! Niestety, za każdym razem, w domu oczekujcie moi drodzy czegoś zupełnie innego, bo niestety, po zastosowaniu okazuje się, że jest zbyt ciemno i przytłaczająco...

PG: Małe mieszkanie - duży problem. Jak pogodzić komfort z małym metrażem?

IC: Małe „M” nie musi być bez komfortu i tu powiedzenie „ciasne ale własne”, też jest tylko po części. Według mnie, małe mieszkanie może być zaprojektowane pomysłowo, „nabite” rozwiązaniami i udogodnieniami prawie niewidocznymi. Wiem, że rzucam powiedzeniami ale „potrzeba matką wynalazku”. Dla projektanta takie wyzwanie jest chyba najprzyjemniejsze, bo im więcej wyzwań, tematów do rozwiązania, tym lepiej i tym fajniejsze, ciekawsze i odważniejsze pomysły się rodzą.

Chyba wszyscy wiemy też, że w takim naprawdę małym „M”, źle postawiona filiżanka z kawą już jest bałaganem, więc maleńkie mieszkanie należy dobrze przemyśleć.

PG: Czy ładny i funkcjonalny wystrój wnętrza wymaga dużego budżetu?

Małe mieszkanie nie wymaga dużego budżetu, ale wymaga pomysłowości, nakładu pracy i odwagi, której ludziom często brakuje i właśnie tej odwagi wszystkim życzę.

Mam nadzieję, że ludzie, którzy zamierzają remontować, czy budować dom, będą częściej korzystać z porad architekta wnętrz, bo nawet jeżeli chcą robić wszytko sami i bez projektu, to świeże spojrzenie się przydaje, podsuwa pomysły i podpowiada nowe rozwiązania.

Wydarzenia

« Styczeń 2018 »
Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Przekrój Biznesu

Nie wielkość firmy świadczy o jej rozpoznawalności, ale produkt i ludzie, którzy o jego jakość dbają każdego dnia. Tak też się dzieje w przypadku „Muszynianki”, która od wielu lat nieprzerwanie towarzyszy Polakom w domu, pracy i na dalekich wyprawach. To właśnie prestiż firmy i zaufanie klientów spowodowały, że „Muszynianka” została nominowana do tytułu Autorytet Biznesu, co jest najlepszym dowodem na to, że mniejsze przedsiębiorstwa mogą być wzorem do naśladowania dla innych, również większych firm. Cenne minerały w zasięgu ręki Biotechnolodzy badający zawartość pierwiastków odżywczych w „Muszyniance” dbają o ich poziom, szczególnie o wysoką zawartość wapnia i magnezu, czyli składników bardzo często wymagających suplementacji w codziennej diecie. Dodatkowo, pijąc „Muszyniankę”, uzupełniamy niedobory takich pierwiastków jak potas, dzięki któremu sprawnie pracuje serce i układ krążenia, a także żelazo, które wspomaga gospodarkę tlenową w organizmie. Zawarte w niej wodorowęglany...

Niskie temperatury i niesprzyjająca aura na zewnątrz skłania nas do częstszego sięgania po tłuste lub słodkie jedzenie, co w efekcie odbija się na naszej sylwetce i samopoczuciu. A przecież nie trzeba wiele, żeby odżywiać się i smacznie, i zdrowo. Wystarczy sięgać po produkty wysokiej jakości, takie jak oferuje EkaMedica. EkaMedica to dynamicznie rozwijająca się polska firma, specjalizująca się w produkcji i wdrażaniu innowacyjnych suplementów diety, w formie soków, kapsułek, ale także maści i żeli, których dobroczynne działanie skutkuje poprawą zdrowia i jakości życia nawet najbardziej wymagających klientów w każdym wieku. Oryginalne i naturalne składy Sukces produktów EkaMedica jest efektem pasji właścicieli do zdrowego stylu życia, którzy stale poszukują rozwiązań, aby podnosić jakość naszego samopoczucia. Klienci doceniają przede wszystkim wysoką jakość produktów, doskonały smak oraz oryginalne, naturalne składy. Co więcej, produkty są wytwarzane w Polsce, więc nie tracą swoich...

Maszyny i design – może się wydawać, że te dwie dziedziny nie mają ze sobą nic wspólnego, tymczasem okazuje się, że połączenie ich sił tworzy potencjał do dalszego rozwoju firmy. Tak też się dzieje w przypadku AFM Defum, firmy, która od kilkudziesięciu lat przoduje w produkcji obrabiarek skrawających do metalu - centrów pionowych, tokarek kłowych, tokarek pionowych oraz nakiełczarek. Przy tego typu konstrukcjach zawsze najistotniejsze są walory techniczne i na to głównie patrzą klienci. Nie zapominajmy jednak, że przy tak poważnych inwestycjach pod uwagę bierze się także... wygląd maszyny. Ze względu na coraz większy wybór ofert maszyn o zbliżonych parametrach, klienci coraz częściej patrzą też na estetykę i wygląd, a nawet kolorystykę danego sprzętu. – W wielu wypadkach spotykamy się z koniecznością zastosowania kolorystyki maszyny komponującej się z barwami firmowymi klienta. Te trendy rynkowe skłaniają wielu producentów obrabiarek do zwiększania inwestycji w projektowanie coraz...

Minęło 10 lat od powstania Oddziału Ścian Szczelinowych Keller Polska. Z tej okazji 11 października 2017 w warszawskim hotelu Marriott zgromadzili się twórcy, pracownicy i goście Keller Polska, aby świętować i wspominać przełomową w historii firmy dekadę. Obchody 10. lecia rozpoczął Artur Gaszewski – dyrektor naczelny Keller Polska i (jak nie omieszkał wspomnieć prowadzący imprezę Tomasz Zimoch) były zawodnik drużyny Skra Warszawa, wraz z dyrektorem finansowym i członkiem zarządu Małgorzatą Bednarską-Sordyl , przywitał tłumnie zebranych gości i wspólnie zaprosili wszystkich do wspomnień, ale też i zabawy. 10 lat Oddziału Ścian Szczelinowych w 20 letniej historii firmy przybliżyli zebranym Piotr Nowacki i Łukasz Ledziński. – Nazywam się Piotr Nowacki i od zawsze jestem marzycielem – tak swoją przemowę rozpoczął założyciel OŚS, obecnie dyrektor oddziału w Poznaniu. – Nasz oddział powstał z marzeń, ale nie było łatwo. Mieliśmy może nie pod górkę, ale bardzo dużo początkowych zadań do...

Zdecydowana większość produktów spożywczych, z jakimi mamy do czynienia na co dzień, pełna jest barwników i sztucznych konserwantów. Równocześnie wzrasta świadomość konsumentów i coraz częściej sięgają oni po wyselekcjonowane produkty z najwyższej półki, takie jak EkaMedica. Firma EkaMedica powstała w 2001 roku w Kozach, aby produkować i dostarczać Klientom naturalne preparaty: suplementy diety w formie soków, tabletek, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz kosmetyki. Marka EkaMedica od początku swojej działalności kieruje się mottem Naturalnie Znaczy Zdrowo. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie wieloletnie doświadczenie i wiedza, która pozwala łączyć doświadczenie czerpane z wieloletniej tradycji medycyny naturalnej z najnowszymi technologiami i osiągnięciami współczesnej nauki. Produkty EkaMedica dostępne są dla każdego, można je znaleźć w aptekach, sklepach zielarsko-medycznych, sklepach ekologicznych i ze zdrową żywnością. Produkty tej marki dostępne są...

Firma Idźczak-Meble przez ostatnie ćwierć wieku umacniała swoją pozycję nie tylko na polskim rynku, ale i zagranicznym. Nieustająca potrzeba doskonalenia produktów, a co za tym idzie postęp, zaowocowały wciąż poszerzającym się gronem usatysfakcjonowanych klientów. W swojej branży Idźczak to niekwestionowany Autorytet. Ktoś kiedyś powiedział, że jednym z sekretów powodzenia w biznesie jest zgrany zespół ludzi, dla których sukces firmy równoznaczny jest z ich prywatnym spełnieniem. Pracownicy Idźczak-Meble nieustannie podążają za najnowszymi trendami, wyznaczając przy tym trafne kierunki i realizując coraz ambitniejsze projekty. Pozwala to firmie z sukcesem brać udział w targach i wystawach w Europie, a także poza jej granicami. Ten uznany producent mebli wie również, jak robi się marketing, na co dowodem niech będzie nawiązanie współpracy ze światowej klasy piłkarzem — Łukaszem Piszczkiem, który został ambasadorem marki IDŹCZAK-MEBLE. Idźczak-Meble to firma obecna w przestrzeni...

Wymiana handlowa między Polską a Niemcami przekroczyła w minionym roku 100 mld euro. Jest to wynik historyczny. Rynek przeżywa dynamiczne zmiany. Firma Raben jest tego świadoma i robi wszystko, by zawsze być o krok do przodu. Polska jest dziś jednym z siedmiu najważniejszych partnerów handlowych Niemiec. Silny związek z rynkiem niemieckim (27% udziału w eksporcie i 23% w imporcie) sprawia, że nie pozostajemy obojętni na to, co dzieje się za nasza zachodnią granicą. Transport do państw Unii Europejskiej wzrósł w ciągu ostatniego roku o 2,6 proc., co przyniosło polskiej gospodarce 146,3 mld euro. Kontakty handlowe z Niemcami wzrosły z kolei o 3,1 proc. Przedsiębiorcy nie spoczywają na laurach. Świadomość zwyżkującej wymiany handlowej pozwala im na pewien optymizm, któremu powinna towarzyszyć wzmożona czujność. Większy import i eksport, ale również zmiany w prawie transportowym, dyrektywy unijne, brak dostępności kierowców, stawiają kolejne wyzwania przed branżą. Wyścig ze zmianami...

Przy ratowaniu życia małych pacjentów potrzebny jest nie tylko profesjonalizm, ale i pieniądze. Firma WIŚNIOWSKI kontynuuje swoje działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. W pierwszy poniedziałek września odbyła się konferencja, która zainaugurowała akcję „Razem ratujmy małe serduszka”. Firma WIŚNIOWSKI organizuje i koordynuje przebieg całej kampanii społecznej. Jej istotą jest zebranie funduszy dla celowej fundacji Schola Cordis, która wspiera innowacyjną Klinikę Kardiochirurgii Dziecięcej w Krakowie i jej małych pacjentów, niejednokrotnie cudem wyrwanych z rąk śmierci. Akcję objęło swoim patronatem radio RMF FM oraz Dobry Tygodnik Sądecki. Najnowsza akcja to nie pierwsze działanie tego przedsiębiorstwa na rzecz społeczeństwa. Istota kampanii polega na kreatywnej współpracy firmy z jej Partnerami Handlowymi. Ci z nich, którzy zdecydowali się na uczestnictwo w akcji, przekażą na szczytny cel 0,5 proc. obrotu z firmą WIŚNIOWSKI, realizowanego w ciągu trzech miesięcy,...

Andrychowska Fabryka Maszyn S.A. to jedno z najstarszych polskich przedsiębiorstw. Firma powstała w 1946 roku i od ponad 70 lat jest czołowym polskim producentem obrabiarek. Rozmawiamy z Arturem Bartkowiakiem, Prezesem Zarządu AFM DEFUM. W ubiegłym roku AFM DEFUM obchodziła jubileusz 70-lecia. Czy jest pan w stanie wskazać szczególne momenty w historii firmy? Niewątpliwie ważnym momentem z formalnego punktu widzenia był rok 1946 – kiedy znacjonalizowano prywatne przedsiębiorstwo Ludwika Cytlinga i nadano mu nazwę Andrychowskiej Fabryki Maszyn. Ten okres uważa się za formalną datę powstania Firmy o obecnej nazwie. Z punktu widzenia obecnego kształtu przedsiębiorstwa i jego dorobku, istotne były przede wszystkim momenty związanie ze wzbogacaniem wiedzy i doświadczenia zakładu. Od początku AFM specjalizowała się w produkcji tokarek. Przełomowym momentem był rok 1976 i pozyskanie kontraktu na produkcję tokarek sterowanych numerycznie dla Firmy Boehringer. To wyzwanie przyniosło bezcenne...

Nowoczesna platforma komunikacji Evenio łączy urząd z mieszkańcami. W Sierakowicach już doceniono jej funkcje, a teraz z aplikacji będą mogły korzystać kolejne gminy. O jej wdrażaniu i rozwoju rozmawialiśmy z Mariuszem Laską, kierownikiem Referatu Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy Sierakowice. Jak przebiegał dotychczasowy rozwój aplikacji Evenio? Aplikacja rozwijała się od 2015 roku. Wówczas był to tylko moduł związany z wywozem odpadów. Od 2016 r. zaczęła działać w większym formacie. Na początku chcieliśmy pomóc mieszkańcom, aby nie umykały im terminy wywozów śmieci. Reforma śmieciowa, która się pojawiła, wygenerowała kolejne frakcje odpadów, które trzeba było zbierać. Skorzystaliśmy z rozwiązania, jakie umożliwia aplikacja Evenio, wprowadziliśmy do niej harmonogram wywozu odpadów i to był nasz główny cel. Potem okazało się, że tę aplikację można równie dobrze wykorzystać do przekazywania informacji dotyczących gminy, więc rozszerzyliśmy to o kulturę, informacje gminne i...

WIG20 / WIG

Kursy walut

Zaloguj się

Lub zaloguj się ze swojego konta:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
Logując się ze swojego konta zgadzasz się z postanowieniami Regulaminu portalu.

Zapisz się do newslettera

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera

Napisz do Nas!