Czwartek, 18.01.2018

fbinstalktwyt

Evenio dla nowoczesnej gminy

Autor
Evenio dla nowoczesnej gminy

Nowoczesna platforma komunikacji Evenio łączy urząd z mieszkańcami. W Sierakowicach już doceniono jej funkcje, a teraz z aplikacji będą mogły korzystać kolejne gminy. O jej wdrażaniu i rozwoju rozmawialiśmy z Mariuszem Laską, kierownikiem Referatu Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy Sierakowice.

IMG 965222Jak przebiegał dotychczasowy rozwój aplikacji Evenio?

Aplikacja rozwijała się od 2015 roku. Wówczas był to tylko moduł związany z wywozem odpadów. Od 2016 r. zaczęła działać w większym formacie. Na początku chcieliśmy pomóc mieszkańcom, aby nie umykały im terminy wywozów śmieci. Reforma śmieciowa, która się pojawiła, wygenerowała kolejne frakcje odpadów, które trzeba było zbierać. Skorzystaliśmy z rozwiązania, jakie umożliwia aplikacja Evenio, wprowadziliśmy do niej harmonogram wywozu odpadów i to był nasz główny cel. Potem okazało się, że tę aplikację można równie dobrze wykorzystać do przekazywania informacji dotyczących gminy, więc rozszerzyliśmy to o kulturę, informacje gminne i sukcesywnie rozbudowujemy jej funkcjonalności. W tym roku pojawił się także moduł z sołectwami i szkołami. Pojawiają się w nim nowe kategorie wydarzeń, które mieszkańcy mogą subskrybować i decydować, jakie informacje otrzymują. Największym zainteresowaniem ciągle cieszą się informacje o wywozie śmieci.

Z jakim zainteresowaniem mieszkańców spotkała się aplikacja?

Jako gmina promowaliśmy tę aplikację i zaczęliśmy od spotkań z uczniami w szkołach, z gimnazjalistami. Kto zna lepiej telefon rodziców niż ich własne dzieci? Rodzice nie wiedzą jak zainstalować aplikację, a dzieci doskonale sobie z tym radzą, to jest ich naturalne środowisko. Zaczęliśmy od spotkań we wszystkich szkołach w starszych klasach, informowaliśmy o tym, do czego służy taka aplikacja, zachęcaliśmy, aby instalowali ją w telefonach swoich rodziców. Żeby ich do tego namówić, ogłosiliśmy razem z firmą Profeko konkurs z nagrodami. Staraliśmy się rozpropagować tę aplikację oddolnie, a informacja o niej dość szybko doszła do mieszkańców.

Jak duże było zainteresowanie zorganizowanym konkursem?

Konkurs był rozstrzygany wśród użytkowników aplikacji, a tych było ok. 400-500. Wiemy, że ta aplikacja jest instalowana dla ułatwienia przeważnie u osób, które wystawiają pojemnik z odpadami.

W jaki sposób odbywa się komunikacja ze szkołami, jak informowani rodzice są na temat np. zebrań w szkole?

To jest moduł, który już jest wdrożony, ale wersja rozbudowana pojawi się we wrześniu tego roku. Na razie jest podział na szkoły i to szkoła ma możliwość dodawania informacji na temat wydarzeń. Dążymy do tego, aby poprzez aplikację, można było otrzymywać spersonalizowane informacje. Na razie działa to na zasadzie informacji ogólnych, kierowanych od szkół do użytkowników, w tym przypadku rodziców. Docelowo to rodzic sobie wybierze jedną lub kilka szkół, a w tych placówkach wskaże klasy do której uczęszczają jego dzieci. W ten sposób będzie miał dostęp do ogłoszeń szkolnych i klasowych, np. o składkach, wycieczkach – informacjach przydatnych dla rodziców, tak żeby wiedzieli, co się dzieje w szkole. Wprowadzać dane mogą także urzędnicy, tak samo każda szkoła ma możliwość dodawania informacji. Wykorzystujemy to, że można precyzyjnie dotrzeć do danej miejscowości, czy sołectwa. Mamy też osobne informacje sportowe i dla rolników. Aplikacja jest elastyczna i można ją dopasować do specyfiki gminy, aby informować mieszkańców o tym, co dla nich może być ważne.

Aplikacja pozwala nie tylko gminie komunikować się z mieszkańcami, ale jednocześnie pozwala mieszkańcom zgłaszać swoje problemy, uwagi i reklamacje. Czy widać znaczącą poprawę komunikacji mieszkańców z urzędem, jeżeli chodzi o ilość zgłoszeń i to, w jakim tempie są one rozpatrywane?

To jest narzędzie, które ułatwia formę komunikacji, umożliwia szybszą reakcję. Można też dodawać zdjęcia, więc wszystko widzimy w miarę szybko. To też wygodne dla mieszkańców – nie trzeba nigdzie dzwonić, wystarczy tylko zgłosić swoją uwagę, nawet w weekend.

Czy aplikacja jest przydatna także dla rolników?

Tak. Informujemy o dopłatach gminy, dopłatach rolniczych, do paliwa rolniczego, o szkoleniach organizowanych przez Ośrodek Doradztwa Rolniczego, kierowanych do danych grup rolników. Wykorzystujemy ją również do informowania o projektach związanych z energią odnawialną, dofinansowaniami do pomp ciepła, czy wymianą pieca.

Jaki jest odzew mieszkańców w związku z projektami dotyczącymi energii odnawialnej?

Jest bardzo duże zainteresowanie, pozostaje jedynie kwestia pozyskania środków. Złożyliśmy wniosek do Urzędu Marszałkowskiego na projekt ponad 700 instalacji solarnych i powietrznych pomp ciepła w budynkach mieszkalnych, dla trzech gmin: Kartuzy, Sierakowice i Sulęczyno. W 2011 r. zdobyliśmy też unijne środki na odnawialne źródła energii, wtedy też powstało prawie 100 instalacji z kolektorów słonecznych w naszej gminie. Dlatego mieszkańcy z tym tematem się już oswoili.

Które moduły aplikacji są najczęściej subskrybowane?

Informacje gminne i kulturalne są to najczęściej subskrybowane przez użytkowników kategorie. Dzięki aplikacji użytkownicy mogą też się dowiedzieć np. o nadchodzącym festiwalu Kultury Łowieckiej „Knieja”, w którego finale wystąpi Margaret. To będzie duża impreza! Odbędą się także regaty o Puchar Powiatu Kartuskiego. Poprzez aplikację informujemy o imprezach sołeckich, o piknikach. Dziś mamy mało czasu, by iść do tablicy ogłoszeń, a aplikacja trafia do odbiorców bardzo szybko.

Czy mieszkańcy są zadowoleni z wdrożenia aplikacji w życie?

Nie słychać głosów krytycznych. Korzystający są zadowoleni, a ci, którzy nie korzystają, może potrzebują czasu, żeby się „wkręcić”.

Jak wygląda wrażanie aplikacji w okolicznych gminach?

Okoliczne gminy przymierzają się do wprowadzenia tej aplikacji, zwłaszcza że korzystają z tego samego oprogramowania do obsługi opłaty „śmieciowej”. Wdrożenie aplikacji jest naprawdę proste, zadziwia szybkość przesyłania informacji, które docierają do wszystkich użytkowników już po kilku sekundach. To najszybszy sposób docierania do mieszkańców. Jest to naprawdę dobre rozwiązanie, trzeba tylko rozpropagować tę aplikację wśród mieszkańców, aby jak najwięcej osób z niej korzystało.

Ile czasu zajęło wprowadzenie aplikacji Evenio w gminie?

Trudno powiedzieć, ponieważ wdrażanie i obsługa aplikacji jest bardzo prosta. Oczywiście trzeba było zebrać grupę osób, ustalić kto będzie mógł dodawać ogłoszenia. No i do roboty! Ciężar wprowadzenia harmonogramów wywozu wzięła na siebie firma Profeko. Pozostałe informacje na bieżąco są dodawane do aplikacji, podobnie jak ma to miejsce przy obsłudze strony internetowej. W większości przypadków wystarczy podać datę, tytuł i link do wydarzenia np.: umieszczonego na portalu gminy. Najwięcej czasu zabiera rozpropagowanie aplikacji wśród mieszkańców. Jeśli tego nie zrobimy, cała nasza praca związana z dodawaniem informacji pójdzie na marne. Dlatego najważniejsza jest promocja.

Wydarzenia

« Styczeń 2018 »
Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Przekrój Biznesu

Nie wielkość firmy świadczy o jej rozpoznawalności, ale produkt i ludzie, którzy o jego jakość dbają każdego dnia. Tak też się dzieje w przypadku „Muszynianki”, która od wielu lat nieprzerwanie towarzyszy Polakom w domu, pracy i na dalekich wyprawach. To właśnie prestiż firmy i zaufanie klientów spowodowały, że „Muszynianka” została nominowana do tytułu Autorytet Biznesu, co jest najlepszym dowodem na to, że mniejsze przedsiębiorstwa mogą być wzorem do naśladowania dla innych, również większych firm. Cenne minerały w zasięgu ręki Biotechnolodzy badający zawartość pierwiastków odżywczych w „Muszyniance” dbają o ich poziom, szczególnie o wysoką zawartość wapnia i magnezu, czyli składników bardzo często wymagających suplementacji w codziennej diecie. Dodatkowo, pijąc „Muszyniankę”, uzupełniamy niedobory takich pierwiastków jak potas, dzięki któremu sprawnie pracuje serce i układ krążenia, a także żelazo, które wspomaga gospodarkę tlenową w organizmie. Zawarte w niej wodorowęglany...

Niskie temperatury i niesprzyjająca aura na zewnątrz skłania nas do częstszego sięgania po tłuste lub słodkie jedzenie, co w efekcie odbija się na naszej sylwetce i samopoczuciu. A przecież nie trzeba wiele, żeby odżywiać się i smacznie, i zdrowo. Wystarczy sięgać po produkty wysokiej jakości, takie jak oferuje EkaMedica. EkaMedica to dynamicznie rozwijająca się polska firma, specjalizująca się w produkcji i wdrażaniu innowacyjnych suplementów diety, w formie soków, kapsułek, ale także maści i żeli, których dobroczynne działanie skutkuje poprawą zdrowia i jakości życia nawet najbardziej wymagających klientów w każdym wieku. Oryginalne i naturalne składy Sukces produktów EkaMedica jest efektem pasji właścicieli do zdrowego stylu życia, którzy stale poszukują rozwiązań, aby podnosić jakość naszego samopoczucia. Klienci doceniają przede wszystkim wysoką jakość produktów, doskonały smak oraz oryginalne, naturalne składy. Co więcej, produkty są wytwarzane w Polsce, więc nie tracą swoich...

Maszyny i design – może się wydawać, że te dwie dziedziny nie mają ze sobą nic wspólnego, tymczasem okazuje się, że połączenie ich sił tworzy potencjał do dalszego rozwoju firmy. Tak też się dzieje w przypadku AFM Defum, firmy, która od kilkudziesięciu lat przoduje w produkcji obrabiarek skrawających do metalu - centrów pionowych, tokarek kłowych, tokarek pionowych oraz nakiełczarek. Przy tego typu konstrukcjach zawsze najistotniejsze są walory techniczne i na to głównie patrzą klienci. Nie zapominajmy jednak, że przy tak poważnych inwestycjach pod uwagę bierze się także... wygląd maszyny. Ze względu na coraz większy wybór ofert maszyn o zbliżonych parametrach, klienci coraz częściej patrzą też na estetykę i wygląd, a nawet kolorystykę danego sprzętu. – W wielu wypadkach spotykamy się z koniecznością zastosowania kolorystyki maszyny komponującej się z barwami firmowymi klienta. Te trendy rynkowe skłaniają wielu producentów obrabiarek do zwiększania inwestycji w projektowanie coraz...

Minęło 10 lat od powstania Oddziału Ścian Szczelinowych Keller Polska. Z tej okazji 11 października 2017 w warszawskim hotelu Marriott zgromadzili się twórcy, pracownicy i goście Keller Polska, aby świętować i wspominać przełomową w historii firmy dekadę. Obchody 10. lecia rozpoczął Artur Gaszewski – dyrektor naczelny Keller Polska i (jak nie omieszkał wspomnieć prowadzący imprezę Tomasz Zimoch) były zawodnik drużyny Skra Warszawa, wraz z dyrektorem finansowym i członkiem zarządu Małgorzatą Bednarską-Sordyl , przywitał tłumnie zebranych gości i wspólnie zaprosili wszystkich do wspomnień, ale też i zabawy. 10 lat Oddziału Ścian Szczelinowych w 20 letniej historii firmy przybliżyli zebranym Piotr Nowacki i Łukasz Ledziński. – Nazywam się Piotr Nowacki i od zawsze jestem marzycielem – tak swoją przemowę rozpoczął założyciel OŚS, obecnie dyrektor oddziału w Poznaniu. – Nasz oddział powstał z marzeń, ale nie było łatwo. Mieliśmy może nie pod górkę, ale bardzo dużo początkowych zadań do...

Zdecydowana większość produktów spożywczych, z jakimi mamy do czynienia na co dzień, pełna jest barwników i sztucznych konserwantów. Równocześnie wzrasta świadomość konsumentów i coraz częściej sięgają oni po wyselekcjonowane produkty z najwyższej półki, takie jak EkaMedica. Firma EkaMedica powstała w 2001 roku w Kozach, aby produkować i dostarczać Klientom naturalne preparaty: suplementy diety w formie soków, tabletek, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz kosmetyki. Marka EkaMedica od początku swojej działalności kieruje się mottem Naturalnie Znaczy Zdrowo. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie wieloletnie doświadczenie i wiedza, która pozwala łączyć doświadczenie czerpane z wieloletniej tradycji medycyny naturalnej z najnowszymi technologiami i osiągnięciami współczesnej nauki. Produkty EkaMedica dostępne są dla każdego, można je znaleźć w aptekach, sklepach zielarsko-medycznych, sklepach ekologicznych i ze zdrową żywnością. Produkty tej marki dostępne są...

Firma Idźczak-Meble przez ostatnie ćwierć wieku umacniała swoją pozycję nie tylko na polskim rynku, ale i zagranicznym. Nieustająca potrzeba doskonalenia produktów, a co za tym idzie postęp, zaowocowały wciąż poszerzającym się gronem usatysfakcjonowanych klientów. W swojej branży Idźczak to niekwestionowany Autorytet. Ktoś kiedyś powiedział, że jednym z sekretów powodzenia w biznesie jest zgrany zespół ludzi, dla których sukces firmy równoznaczny jest z ich prywatnym spełnieniem. Pracownicy Idźczak-Meble nieustannie podążają za najnowszymi trendami, wyznaczając przy tym trafne kierunki i realizując coraz ambitniejsze projekty. Pozwala to firmie z sukcesem brać udział w targach i wystawach w Europie, a także poza jej granicami. Ten uznany producent mebli wie również, jak robi się marketing, na co dowodem niech będzie nawiązanie współpracy ze światowej klasy piłkarzem — Łukaszem Piszczkiem, który został ambasadorem marki IDŹCZAK-MEBLE. Idźczak-Meble to firma obecna w przestrzeni...

Wymiana handlowa między Polską a Niemcami przekroczyła w minionym roku 100 mld euro. Jest to wynik historyczny. Rynek przeżywa dynamiczne zmiany. Firma Raben jest tego świadoma i robi wszystko, by zawsze być o krok do przodu. Polska jest dziś jednym z siedmiu najważniejszych partnerów handlowych Niemiec. Silny związek z rynkiem niemieckim (27% udziału w eksporcie i 23% w imporcie) sprawia, że nie pozostajemy obojętni na to, co dzieje się za nasza zachodnią granicą. Transport do państw Unii Europejskiej wzrósł w ciągu ostatniego roku o 2,6 proc., co przyniosło polskiej gospodarce 146,3 mld euro. Kontakty handlowe z Niemcami wzrosły z kolei o 3,1 proc. Przedsiębiorcy nie spoczywają na laurach. Świadomość zwyżkującej wymiany handlowej pozwala im na pewien optymizm, któremu powinna towarzyszyć wzmożona czujność. Większy import i eksport, ale również zmiany w prawie transportowym, dyrektywy unijne, brak dostępności kierowców, stawiają kolejne wyzwania przed branżą. Wyścig ze zmianami...

Przy ratowaniu życia małych pacjentów potrzebny jest nie tylko profesjonalizm, ale i pieniądze. Firma WIŚNIOWSKI kontynuuje swoje działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. W pierwszy poniedziałek września odbyła się konferencja, która zainaugurowała akcję „Razem ratujmy małe serduszka”. Firma WIŚNIOWSKI organizuje i koordynuje przebieg całej kampanii społecznej. Jej istotą jest zebranie funduszy dla celowej fundacji Schola Cordis, która wspiera innowacyjną Klinikę Kardiochirurgii Dziecięcej w Krakowie i jej małych pacjentów, niejednokrotnie cudem wyrwanych z rąk śmierci. Akcję objęło swoim patronatem radio RMF FM oraz Dobry Tygodnik Sądecki. Najnowsza akcja to nie pierwsze działanie tego przedsiębiorstwa na rzecz społeczeństwa. Istota kampanii polega na kreatywnej współpracy firmy z jej Partnerami Handlowymi. Ci z nich, którzy zdecydowali się na uczestnictwo w akcji, przekażą na szczytny cel 0,5 proc. obrotu z firmą WIŚNIOWSKI, realizowanego w ciągu trzech miesięcy,...

Andrychowska Fabryka Maszyn S.A. to jedno z najstarszych polskich przedsiębiorstw. Firma powstała w 1946 roku i od ponad 70 lat jest czołowym polskim producentem obrabiarek. Rozmawiamy z Arturem Bartkowiakiem, Prezesem Zarządu AFM DEFUM. W ubiegłym roku AFM DEFUM obchodziła jubileusz 70-lecia. Czy jest pan w stanie wskazać szczególne momenty w historii firmy? Niewątpliwie ważnym momentem z formalnego punktu widzenia był rok 1946 – kiedy znacjonalizowano prywatne przedsiębiorstwo Ludwika Cytlinga i nadano mu nazwę Andrychowskiej Fabryki Maszyn. Ten okres uważa się za formalną datę powstania Firmy o obecnej nazwie. Z punktu widzenia obecnego kształtu przedsiębiorstwa i jego dorobku, istotne były przede wszystkim momenty związanie ze wzbogacaniem wiedzy i doświadczenia zakładu. Od początku AFM specjalizowała się w produkcji tokarek. Przełomowym momentem był rok 1976 i pozyskanie kontraktu na produkcję tokarek sterowanych numerycznie dla Firmy Boehringer. To wyzwanie przyniosło bezcenne...

Nowoczesna platforma komunikacji Evenio łączy urząd z mieszkańcami. W Sierakowicach już doceniono jej funkcje, a teraz z aplikacji będą mogły korzystać kolejne gminy. O jej wdrażaniu i rozwoju rozmawialiśmy z Mariuszem Laską, kierownikiem Referatu Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy Sierakowice. Jak przebiegał dotychczasowy rozwój aplikacji Evenio? Aplikacja rozwijała się od 2015 roku. Wówczas był to tylko moduł związany z wywozem odpadów. Od 2016 r. zaczęła działać w większym formacie. Na początku chcieliśmy pomóc mieszkańcom, aby nie umykały im terminy wywozów śmieci. Reforma śmieciowa, która się pojawiła, wygenerowała kolejne frakcje odpadów, które trzeba było zbierać. Skorzystaliśmy z rozwiązania, jakie umożliwia aplikacja Evenio, wprowadziliśmy do niej harmonogram wywozu odpadów i to był nasz główny cel. Potem okazało się, że tę aplikację można równie dobrze wykorzystać do przekazywania informacji dotyczących gminy, więc rozszerzyliśmy to o kulturę, informacje gminne i...

WIG20 / WIG

Kursy walut

Zaloguj się

Lub zaloguj się ze swojego konta:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
Logując się ze swojego konta zgadzasz się z postanowieniami Regulaminu portalu.

Zapisz się do newslettera

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera

Napisz do Nas!